Categories
טוטמי חיות

טוטם עורבני כחול

טיפוח הכשרונות שלנו על מי מנוחות
חיבור בין שמיים וארץ
העמקה והיכולת לסיים דברים שהתחלנו
שמוש נכון בכוח

מפגש עם העורבני הוא מפגש מיסטי שנוכל ללמוד ממנו שיעור בדיוק מושלם לרגע הפגישה. כשאני פוגשת עורבני, כדאי שאעשה התבוננות על מספר דברים, מכיוון שזוהי הזדמנות לצמיחה ושינוי מודע שיש בו הכוונה מדויקת. לעורבני יש מספר שיעורים לקצר לנו, אחד מהם הוא בשורת תושייה המשולבת עם יכולת הסתגלות. מפגש עם העורבני קורא לנו שנדע שבתקופה הקרובה ייקרו בדרכנו הזדמנויות להתפתחות ולניצול כישורינו.

היות והעורבני נחשב לציפור שבדרך כלל אינה נודדת הוא מסמל שיש מספיק זמן לפתח את האנרגיות שלנו ולהשתמש בהן כדי להגיע לרמות גבוהות יותר.

לעורבני כושר הישרדות שאינו כרוך במאמץ רב, הוא בעל כישרון גדול. אך כישרונות גדולים יש לטפח כדי להשתמש בהם כיאות, ולכן אם ציפור זו מתעופפת אל חיינו יש בכך עדות שאנו נכנסים לתקופה שבה יש לטפח את המתנות הטמונות בנו.

דרך שמו (באנגלית) וצבעו הכחול והנקודות שעליו, העורבני נחשב לסמל של חיבור בין שמיים וארץ, חיבור עם המסתורין העמוק של האדמה והתרוממות לרקיע, הוא נחשב כיכול לנוע בין חומר לרוח ולהשתמש בידע עליון. אך עם זאת סימל היכרות שטחית של שני העולמות במקום שליטה בהם. לכן במפגש עם עורבני נזכור כמה חשוב להיכנס לעומקם של דברים ולהיזהר מהטעיה ושטחיות, ונשתמש במפגש כתזכורת למסירות, מחויבות ואחריות.

מחקרים כבר הוכיחו באופן חד משמעי את חוסר יעלות תכונת ה”מולטיטאסקינג”, הוכח כי לגעת ו”לג’נגל” בין מספר דברים בו זמנית רק מוריד את הפרודוקטיביות שלנו בכל אחד מהם. התגלה כי מבחינה פרודוקטיבית עדיף שנתעמק בכל אחד בנפרד מאשר קצת בכל אחד במקביל.

העורבני מדבר על השיעור הזה, אך בגדול יותר ומזכיר לנו שכדי לנו להתחייב לתחומי עניין ולהעמיק בהם.וגם אם ברגע הזה בו יש לנו משיכה לגעת ולעשות עוד מגוון דברים, זה עדיין לא צריך לסתור העמקה במה שאנו עושים.

ציפור זו גם מזכירה לנו לסיים דברים עד הסוף ולא להתחיל דברים שלא נסיים.

העורבני היפייפה מסמל גם שימוש נכון בכוח. זוהי ציפור שיכולה להיות תוקפנית וגזלנית אך במקביל מחזיקה תכונות חיוביות, כציפור ממשפחת העורבים היא חסרת פחד, אינטליגנטית מאוד וקסומה. העורבני מלמד להשתמש בכוח שלנו בדרך מטיבה ולעולם לא להניח לעצמנו להיכנס למצבים שיש בהם שימוש לרעה בכוח.

העורבני ידוע ביכולות החיקוי שלו, הוא חקיין מעולה (הוא מסוגל גם לחקות קולות של ציפורים אחרות רעשי מכוניות, צלצולי טלפון וחריקת דלתות, קולות של חיות כמו חתולים ובכי תינוקות ועוד) חוקרי ציפורים גילו שהוא עוסק בחיקוי להנאה. הם פירשו את התנהגויות שלו כנטייה להנאה על חשבון האחר, סוג כזה של הנאה תמיד יסמל חוסר איזון. לכן שהדבר קיים בחיינו ניתקל בעורבני ונתבונן בזאת, כך שמתוך מודעות נוכל לשים לב- האם ההנאה שלנו באה על חשבון האחר? אם כן זה תמיד סימן לחוסר איזון בעייתי שטוב לשים לב אליו. חשוב שנחזיר את עצמנו לאיזון ונשתחרר מכך.

המפגש עם העורבני מזכיר את הסיפור על המיינד:

בסיפור המיינד הוא כמו סכין חד, וככל שהמיינד מפותח יותר, כך הסכין חד וגדול יותר. מכאן שאדם עם שכל מפותח כמו מחזיק בסכינים חדים ומושחזים. לכן שאדם נותן למיינד שלו, לשכלו לפעול בלי בקרה הוא כמו מעיף את שסכיניו בלי בקרה. כשהוא עושה זאת סביר שיחתך וייתכן שיפצע גם את סביבתו.

במפגש עם העורבני נשאל האם אנו משתמשים בשכלנו בצורה כזו, בה המיינד מפיק הנאה מלהיות צודק יותר, להערים או להתעלות על אחרים דרך שימוש ביכולתו המפותחות- בלי לדעת שזה ביטוי אומלל של חוסר איזון.

שימוש כזה של אדם במיינד יכול להיות גם כפעולה נגדו. אנשים רבים מגיעים לטיפול כאשר הם סובלים מחוויית חיים קשה, בה המחשבות שלהם פוצעות אותם או הביקורת והשיפוטיות שלהם עולה על גדותיה.

ההבחנה שלהם חדה וטובה והם שמים לב לפרטים, ויודעים מה הם רוצים וכו’ אך בו זמנית מעוותים את השימוש ביכולות שלהם (בכך שניחנו במיינד / שכל מפותח) לרעתם.

היות ושכלם חכם ומשכנע בטיעוניו, הם מותקפים על ידי מחשבותיהם, יתכן שנמצאים בכעסים וריבים, ומרגשים רוב הזמן חוסר הרמוניה. הם זכו בכוח של שכל אך הם משמשים בו בצורה שגויה.

מקור הביקורת הוא חיובי – הוא בקרה, על עצמנו או על הסביבה וכו’. הרצון מאחורי הביקורת הוא של אהבה – להשתפר, לא לחזור על טעויות וכו’. אך הוא עיוות גדול מאוד של המקור האוהב, כי מאהבה וטיפוח קל יותר לצמוח מאשק משיפוט וביקורתיות.

כשלאדם יש שופט נוראי בתוכו או לידו (הורה/בן זוג/חבר וכ’ו) הוא לרוב יאבד ביטחון ולא יתחזק. הביקורת והשיפוטיות קוצרות את רגלינו ולא באמת מאפשרות לנו להשתפר. כשאני פוגשת עורבני חשוב שאזכר לא להשתמש בצורה זו בכוחי השכלי (על עצמי ועל האחר).

כאשר אתם רוצים להשתפר שחררו את הביקורת והשיפוטיות והתבוננו על מהן החזקות שלכם, מה אתם אוהבים מה אתם עושים באמת טוב.

האנרגיה של זה תאפשר לכם רוח גבית הרבה יותר עוצמתית מהשיפוט והביקורת, וכך גם עם הסביבה שלכם אם אתם רוצים לחוות את עצמכם כחזקים חזקו אחרים אם אתם רוצים לחוות שפע תתנו, השתמשו בכישרונות וטפחו אותם והתבוננו בכוח השכל שלכם לטובתכם ולטובת הסביבה.


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)