עבודה עם חיות טוטם

בעולם של קבלת הנסתר נכתב על בעלי חיים, שהינם הקרנה של כוחות הנמצאים באדם המוקרנים מעולם העליון. וכאשר אנו פוגשים בחיות אנו יכולים להיזכר שיש בנו את המעלות האלו, ובכך הן הופכות נגישות יותר עבורנו, ואנו יכולים להשתמש בהן, מכיוון שאלו כוחות שכבר מצויים בנו. 

הטוטמים נקראים גם מגני עוצמה, כי הם מחזיקים את האיכות הנדרשות עבורנו בזמן שאנו הכי צריכים אותן, מגני העוצמה האלה מתבטאים בחיות ברגע המפגש. מכיוון שלכול חיה טבע אחר, התנהגויות ויכולות, כל חיה בעלת תפקיד אחר בטבע יש שם חוכמה גדולה עבורנו.

בהתבוננות על ההתנהגויות הטבעיות אותן החיות ממלאות, יש ידע המזכיר לנו את העוצמה הפנימית הספציפית אותה אנו צריכים ברגע בו אנו מתבוננים, רגע המפגש עם החיה.

כך שהמפגש ביסודו נועד עבור לחזק אותנו ולעורר את העוצמה המדויקות לרגע בתוכנו. כאשר נצטרך, החיה תדע להפנות אותנו פנימה למקום בו הדבר נמצא בתוכנו.

ההתפתחות עם הטוטמים ועבודה איתם, הגיעה מתרבות השבטים האינדיאנים באמריקה. בתרבויות שם פסקו כי הטוטמים של החיות מגיעים מעולם הרוחות. הספיריטס הרוצות לעזור לנו, והמפגש איתם הוא כמו מפגש עם אהוב שנפטר, שמבקש עבורנו שנסתכל על משהו.

רוחות לפי התרבות האינדיאנית הן כלי עבודה רב עוצמה, מכיוון שהן משייכות למישור תודעתי גבווה יותר הן יכולות לתת לנו מסרים מרפאים. תפיסת הטוטמים צמחה מתוך התרבות האינדיאנית שהינה תרבות ששומרת על קשר עם מתיה, ומוכנה ללווי הטוב שלהן אותה. 

האינדיאנים קוראים לאלוהים / האינסוף – הרוח הגדולה. הם מחזיקים באמונה על טיבה של הרוח הגדולה ובכך שהיא בעדנו ועוזרת לנו דרך שליחים, שהם בין היתר, החיות. אמונה זו אינה שונה בהרבה מהאמונה הקיימת ביהדות ובנצרות על האלוהים והמלאכים כשליחיו.

מטרת השימוש במפגש עם חיות כטוטם תמיד תהיה להפנות אותנו פנימה למציאת האיכויות המדויקות ביותר עבורנו בתוכנו, ולהשתמש בהם בדרך הנכונה ולקבל מסרים תומכים בזמן אמת.

המסר הטוב של החיה נמסר לנו בהקשר להופעתה בחיינו ולרגע בו פגשנו בה. ניתן שנראה חיה פיזית, יתכן שנחלום עליה או שנראה צילום, תמונה או תכשיט שלה ברגע מסוים – זהו רגע המפגש, וזה הרגע שבו היא מזכירה לנו אוצרות פנימיים הטמונים בנו ושמישים לנו תמיד.